Star of Bosphorus Veri Merkezi, güvenilirlik ve kesintisiz çalışma süresini birinci önceliği yapan kurumsal müşteriler için eşsiz bir tesis yapısının yanında; sahip olduğu teknoloji, deneyimli ekibi ve uluslararası sertifikasyonlarıyla Türkiye'nin en gelişmiş veri merkezi olacaktır.

Türkiye'de Uptime Enstitüsü Tier III tasarım & tesis sertifikasına sahip ilk “operatör bağımsız” ticari veri merkezi olacak olan Star of Bosphorus Veri Merkezi, 16 MW toplam güce sahip olacak ve yaklaşık 5.000 m2’lik beyaz alanda 2.000’in üzerinde standart kabinetin işletimini gerçekleştirecektir. Uptime Enstitüsü’nün Tier III tesis sertifikası, veri merkezi altyapısında benzersiz bir servis düzeyinin sağlanacağını garanti etmektedir.

Deprem riskini azaltmaya yönelik olarak tasarlanmış, ülkenin en yüksek derecede fiziksel korumalı sunucu/donanım barındırma tesisini müşterilerimize sunmaktan memnuniyet duyuyoruz. Koruma seviyesini binanın mimarisi, veri merkezi altyapısının genel tasarımı ve tesisin yerleşimi ile sağlıyoruz.

Veri merkezi, dört adet Veri Merkezi Modülü (DCM) ile ölçeklenebilir bir tasarıma sahip olacaktır. Her Veri Merkezi Modülü, güç, soğutma, yangın önleme ve fiziki güvenlik sistemleri ile kendi altyapısına sahip olacak olup Veri Merkezi Modülleri, iki ayrı bina oluşturmak için eşleştirilecektir. Tesiste, kendi BT personelini sistemlerine yakın şekilde konumlandırmak isteyen müşterilerimiz için gerekli olan ofis alanı sağlanacaktır. Telekom operatörleri, güvenilir veri bağlantısı için MMR “meet-me room” alanlarını kullanma olanağına sahip olacaktır.

Müşterilerimizin BT ekipmanlarının fiziksel güvenliği önceliklerimizden biridir. Kompleks BT iş süreçlerine sahip işletmelerin ihtiyaçlarını karşılamak için planlı çalışmaların yanı sıra özel kontrollerin değerini biliyoruz. Bu nedenle veri merkezi ile bağlantılı tesisler ve veri alanları (data hall) fiziksel olarak ayrı konumlandırılacak ve veri merkezinde tesislere erişimi yönetmek için çift faktörlü kimlik doğrulama ve biyometrik kontroller uygulanacaktır.

Her Veri Merkezi Modülü aşağıdaki özelliklere sahip olacaktır:

  • Toplam 1.250 m2 “Beyaz Alan”
  • 2 adet Veri alanı, her bir veri alanında 250 adete kadar standart kabinet barındırma kapasitesiTelekom operatörleri için MMR alanları
  • 4 MW toplam güç tüketimi
  • “Beyaz Alan” m2 başına ortalama 2 kW BT güç tüketimi

Star of Bosphorus’un öne çıkan karakteristik özellikleri şunlardır:

  • Uptime Enstitüsü Tier III tasarım & tesis sertifikasyonları
  • İki adet harici güç beslemesi
  • Müşteri ekipmanları için 2N yedekli güç kaynağı sistemi
  • Mekanik sistemler için 2N yedekli güç kaynağı sistemi
  • N+1 yedekli soğutma sistemi
  • Harici elektrik kesintileri sırasında sürekli operasyon için asgari 24 saatlik yakıt depolama
  • 16 MW toplam elektrik gücü
  • Kabinet başına ortalama 5 kW güç veya “Beyaz Alan” için m2 başına 2 kW güç
  • Otomatik, gazlı yangın söndürme sistemi
  • Bina ve veri salonlarında 7/24 Video gözetimi
  • 7/24 güvenlik personeli
  • 7/24 veri merkezi altyapı izlemesi

Star of Bosphorus Veri Merkezi’nde sunulacak temel hizmetler:

Barındırma Hizmetleri

  • Müşteriye özel donanım: Yeni bir BT altyapısı oluşturmak veya müşterinin mevcut BT altyapısını genişletmek için
  • Müşteri donanımı bakım ve destek: Genişletilmiş bakım (veri merkezi içindeki yedek parça stoğu dahil) ve müşteri donanımı kurtarma
  • Smart Hands - müşterinin kendi donanımına operasyonel amaçlı erişimi
  • Taşıma servisleri

Yönetilen Hizmetler

  • DR as-a-service (Servis Olarak Felaket Kurtarma)
  • Yönetilen ağ hizmetleri
  • Güvenlik yönetimi
  • Müşteri uygulama sistemlerinin yönetimi ve desteği
  • Müşteri sistemlerinin izlenmesi, proaktif tepki veya bildirim
  • Müşteri sistemlerinin optimizasyonu ve gelecek büyüme için ölçeklendirilmesi
 

Bulut Hizmetleri

  • Sanal sunucular, veri depolama sistemleri, dosya depolama, yedekleme ve ağ servislerinin sanal olarak bulut üzerinden sağlanması
  • Sanal-özel bulut (virtual private cloud)

SaaS Hizmetleri

  • Enerji İzleme servisi
  • NGN bulutunda yedeklenen muhasebe arşiv hizmeti
  • Kurumsal e-posta sistemi
  • Portal
  • Doküman ve süreç yönetimi
  • Nakliye yönetimi
  • Digital Signage
  • Video konferans
  • Tedarik zinciri yönetimi
  • Talep ve pazarlama yönetimi
  • “Servis Masası” hizmeti
  • CCaaS (Servis Olarak Çağrı Merkezi)
  • Proje ve proje portfolyo yönetim sistemi
  • İş zekası