VR ve AR teknolojileri sayesinde ziyaretçilerin sanat eserleriyle etkileşime geçerek zengin bir deneyim yaşaması, sergi ve fuar alanlarının yeteneklerini artırmaktadır. Bunun da ötesinde bu teknolojinin kendisi de sanatçılar, mimarlar ve heykeltıraşlar için fikirlerini gerçekleştirmeleri açısından kullanışlı bir araç olabilmektedir.

Sanat Eserleri

  • VR-ART: Gerçekte uygulanamayacak en sofistike sanatsal fikirleri hayata geçirme
Sanal Gerçeklik Müzeleri

  • Değerli eserlerin taşınmasına gerek kalmaksızın, müze ve sergi salonlarının özel parçalarının neredeyse orijinal sergiye eşdeğer bir şekilde sergilendiği VR simülasyonu
Oyunlaştırma

  • Ziyaretçilerin her tür interaktif oyun ekosistemine tam anlamıyla girmesinin sanal gerçeklikle sağlanması
Laboratuvarlar

  • Arkeolojik çalışmaların planlanması ve kültürel miras objelerinin sanal gerçeklik ortamında yeniden oluşturulması için geliştirilen VR çözümleri
Sanal Sergiler ve Turlar

  • VR ve AR simülasyonu ile gerçekçi sergiler
  • Fuarlar için AR-tabanlı bilgi desteği

Refe
rans Proje: Alexey Kozyr’in “Arktik Afyon Çiçeği Serası” Eseri

Amaç:

Çağdaş Sanat Bienali için Alexey Kozyr’in “Arktik Afyon Çiçeği Serası” eserinin VR simülasyonu

Hedefler:

  • Sanat eserinin gerçekçi modelinin oluşturulması
  • Ortamın sanal gerçekliğe dönüştürülmesi
  • Simülasyonun bir CAVE sistemine ve sanal holografik sergileme platformuna entegre edilmesi
Çözüm:

Eser sahibinin modeli ve görselleri kullanılarak Antarktik ortam ve Arktik Afyon Çiçeği Serası (çiçek açan afyon çiçeklerinin bulunduğu bir sera) VR odasında simüle edildi. Sanal tur sırasında, ziyaretçilerin kendilerini gerçekten Antarktika’daymış gibi hissetmeleri, bir gözetleme kulesini, sera bitkilerini ve diğer objeleri gözlemlemeleri sağlandı. Sanat eseri simülasyonu üç haftada tamamlandı ve Çağdaş Sanat Bienali Ödül Töreni sırasında kullanıldı.