PepsiCo, Yönetilen Hizmetler alanında tercihini NGN’den yana kullandı

Tüm Başarı Hikayeleri

Dünyanın lider yiyecek-içecek şirketi olan PepsiCo 215’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Yıllık cirosu 65 milyar doları aşan PepsiCo, sürdürülebilir büyümeye odaklandığı “Fayda Gözeten Performans” vizyonu etrafında birleşen 250 binden fazla çalışanıyla birlikte tüketicilerin hayatlarına keyif katan besleyici, lezzetli gıda ve içecekler üretiyor. PepsiCo, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markasının yanı sıra diğer onlarca markasıyla gıda ve meşrubat alanında dünyanın en geniş portföyünü sunuyor. CIO değişimi sonrasındaki yeni organizasyonel yapısı ile IT alanındaki yatırımlarını outsource etme kararı alan PepsiCo, Yönetilebilen Hizmetler alanındaki tercihini ise NGN’den yana kullandı. Sektörün lider, deneyimli ve tecrübesi yüksek oyuncularının başında gelen NGN ile gerçekleştirilen bu yatırım, PepsiCo’ya hız, kesintisiz hizmet, IT alanında işlevsellik ve katma değer sağladı.

Star of Bosphorus Veri Merkezi ile oyunun şeklini değiştiriyoruz…

NGN Genel Müdür Yardımcısı Müfit Süer projeyi şöyle değerlendirdi: Star of Bosphorus’u, geleceğini düşünen ve verilerinin değerini bilen şirketlerin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde tasarladık. Hem veri merkezi altyapımız hem de burada sunacağımız hizmetler ile fark yaratmayı, Türkiye’deki veri merkezi anlayışını yükseltmeyi hedefliyoruz. Star of Bosphorus’ta şirketlere danışmanlık, bulut, uygulama yönetimi, felaket kurtarma, yedekleme ve iș sürekliliği, güvenlik, veri depolama, barındırma başta olmak üzere geniş̦ bir yelpazede, uluslararası standartlarda veri merkezi hizmetleri sunuyoruz.

Star of Bosphorus; operatör bağımsız bir veri merkezi olarak, müşterilerin istediği operatörden hizmet alma esnekliği ve bir operatör hizmetinin kesilmesi halinde yedeklenebilen bağlantı olanağı sunuyor. Her koşulda kesintisiz hizmet, yüksek güvenlik ile ölçeklenebilir tasarım sayesinde esnek hizmet kapasitesi, önceliklerimiz arasında. Dijitalleşmenin odağında bulunan bulut çözümleri bizim uzun süredir yatırım yaptığımız bir alan. Bu yatırımı kendimize ait bir veri merkezi bütünleştirerek ülkemizin dijital geleceğini bu merkezden şekillendirmek istiyoruz. Türkiye veri merkezi pazarı dünya genelinde en hızlı büyüyen pazarlardan biri ve grubumuz sektörde fark yaratmaya hazır. İstanbul’da bulunan Star of Bosphorus Veri Merkezi’nin Asya, Ortadoğu ve Avrupa'daki birçok global işletmeyi bir araya getireceğini, dijitalleşmenin merkez üssü konumuna geleceğini düşünüyoruz.

Star of Bosphorus Veri Merkezimiz ile Yönetilen Hizmetler adı altında topladığımız tüm yönetim hizmetlerini Bulut Hizmetleri ve Sunucu Barındırma Hizmetleri ile birlikte sunarak, kurumların operasyonel süreçlerinde çok daha verimli hale gelmelerine olanak sağlıyoruz. 7/24 hizmet anlaşmalarıyla tüm süreçlerin mükemmel bir şekilde işlemesi, risklerin en aza indirilmesi ve kurumun her yönden kazançlı çıkması başlıca hedeflerimiz. Donanım Bakım ve Yönetiminden, Altyapı ve Bulut Hizmetlerinin Yönetimine, Yedekleme Hizmetlerinin Yönetiminden Felaket Kurtarma ve İşletim Sistemi Yönetimine uzanan geniş bir yelpazede yönetilen hizmet sunuyor, IT birimlerinin bu gibi günlük işlerden ziyade, asıl iş kollarına odaklanmasına ve daha verimli çalışmalarına olanak sağlıyoruz.

Yönetilen Hizmetler altın çağını yaşıyor

Yönetilen Hizmetler, ISP’lerin (Internet Service Provider) network (fiber) altyapısının güçlenmesi ve stabilleşmesi, veri merkezi sayısının artması ve bulut teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte altın çağını yaşıyor. Veri merkezi ve bulut çözümlerinde teknolojinin çok büyük bir hızla gelişmesi ile birlikte, tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de Yönetilen Hizmetler’in etki alanı ve ağırlığı artıyor. Türkiye’de yönetilen hizmetlerin benimsenme seviyesi, faydaları ve önyargıların incelenmesi amacıyla NGN ve DataCenterDynamics ortaklığı tarafından 148 üst düzey IT profesyoneli ile gerçekleştirilen anket çalışmasının sonuçlarını geçtiğimiz Aralık ayında açıklanmıştık. Araştırma sonuçları; IT dış kaynak ve hizmet pazarının en hızlı büyüyen segmenti olarak öne çıkan Yönetilen Hizmetler’in Türkiye’de benimsendiğini ve 1-3 yıl içinde tercih edilme oranının artacağını gösterdi. Yönetilen hizmet sağlayıcıları, şirketlerin yarısından fazlası tarafından, saha hizmetleri ve güvenlik yönetimi konularında tercih ediliyor. Ankete katılanların 3 yıl içinde almayı planladığı hizmetlerin başında IT Operasyonları, Felaket Kurtarma Merkezi ve İş Sürekliliği Hizmetleri Yönetimi, Veri Merkezi Yönetimi geliyor. Şirketler için bulut bilişim özellikle sermaye altyapısının azaltılması, hızlı kaynak erişimi sağlaması, verimliliğin artması, yüksek performans, lisanslama maliyetlerinin düşmesi ve yönetilen hizmetlerin güvenle ve ekonomik olarak gerçekleştirilmesi gibi çok önemli faydalar sağlıyor.

Dijital dönüşüm ve Endüstri 4.0 gibi trendlerin şirketlere yeni bir devrim yaratacağı tahmin edilen bu dönemde, şirketlerin stratejileri, teknolojiye yaklaşımları, veri miktarları ve hatta kullanım modelleri de dönüşüyor. Verinin bu kadar önem kazandığı bir ortamda, iş alanlarında rekabetçi olabilmenin olmazsa olmazı, dijital dönüşüm yolculuğunda daha fazla veri odaklı çalışmak ve bunu gerçekleştirebilecek teknolojik altyapıya sahip olmaktır. Bulut ve yönetilen hizmetler altyapısı sayesinde eskiden yüksek maliyetlerle yapılabilecek bu yatırımlar artık kullandıkça öde kolaylığı ile rahatça yapılabiliyor. Türkiye’de kurumlar bulut ve yönetilen hizmetler kullanımı ile dijital dönüşüm yolculuklarına başladılar, önümüzdeki dönemde bu hizmetlerin benimsenmesi ve kullanımında lineer bir artış görüyor olacağız.

NGN olarak yaklaşık 10 yılı geçkin süredir müşterilerimizin IT altyapı ve personel ihtiyaçları alanında en yakın iş ortağı konumundayız. Uzun yılların vermiş olduğu deneyim ve özgüven ile birçok uluslararası şirket ile bu alanda projeler gerçekleştirdik. Bunlardan en yenisi ise PepsiCo ile gerçekleştirdiğimiz “Yönetilen Hizmetler” projemiz. Proje dahilinde Pepsico’nun farklı lokasyonlarında personel ve IT desteği sağlıyoruz. Sağlayadığımız personelin size uyumluluğu kadar tedarik edeceğiniz iş ortağınıza da uyumu önemli. Bu alanda çalışacak personelin titizlikle birçok donanım noktasında test edilerek tedarik edilmesi gerekiyor.

Proje, alanında önemli iki firmanın karşılıklı samimiyet ve inançla başladıkları bir çalışma olarak 2017 Kasım sonunda start aldı. Öncelikle karşı tarafın ihtiyaçlar noktasındaki gereksinimlerini dinledik. Bunun çözümü olarak kendilerine sağlayabileceğimiz hizmetlerimizi sunduk. İhtiyaçlar doğrultusunda çözüme kavuşturacak çalışmalarımız ile kendilerini mutlu edecek, iş sürekliliği noktasında istenilen verimi alabilecekleri çözüme kavuşturduk. PepsiCo Yönetilen Hizmetler konusuna yapmış olduğu yatırımla fayda sağlarken, biz de global bir şirket ile gerçekleştirdiğimiz projeyi hanemize eklemiş olduk. Pepsico için Network Desteği, Son Kullanıcı Desteği, Yazılım Uygulama Desteği, Sunucu Desteği, Call Center Desteği gibi alanlarda hizmet veren yüksek kaliteli personel sağlamaktayız. Bu bağlamda kendilerine sürdürülebilirlik, iş süreçlerinde kesintisizlik, hız ve katma değer sağlıyoruz. Ola ki sağladığımız personel konusunda bir sıkıntı ortaya çıktı, anında aynı kriterlerde bir başka arkadaşımızı yerine yönlendirebiliyoruz.

İşi Uzmanına Bıraktık

PepsiCo Türkiye IT Müdürü Önder Birol şöyle açıkladı: Dünyanın lider yiyecek-içecek şirketi olan PepsiCo, bünyesinde yer alan Frito Lay, Quaker, Pepsi, Tropicana ve Gatorade şirketleri ile 215’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Yıllık cirosu 65 milyar doları aşan PepsiCo, sürdürülebilir büyümeye odaklandığı “Fayda Gözeten Performans” vizyonu etrafında birleşen 250 binden fazla çalışanıyla birlikte tüketicilerin hayatlarına keyif katan besleyici, lezzetli gıda ve içecekler üretiyor. PepsiCo, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markasının yanı sıra diğer onlarca markasıyla gıda ve meşrubat alanında dünyanın en geniş portföyünü sunuyor.

Türkiye’de atıştırmalık pazarında PepsiCo’nun Türkiye’deki yiyecek şirketi Frito Lay ile 1993 yılından bu yana, içecek pazarında ise PepsiCo’nun Türkiye’deki içecek şirketi PepsiCo Beverages ile 2002 yılından bu yana Türk tüketicisine kaliteli ve yenilikçi ürünleri ile hizmet vermeye devam etmektedir.

PepsiCo dünyada 215 ülkede operasyonları olan, son 5 yıldır hızlı bir değişim içerisinde bulunan global bir şirket. Özellikle IT tarafındaki CIO değişiminden sonra çok radikal işlere imza atıldı. Organizasyon yapısı ve sistemlerin değişimiyle IT tarafındaki bakış açısı baştan sona değişti. Önceki dönemde daha kendi içerisinde dönen bir IT yapısı mevcutken; bugün daha dışa dönük bir IT operasyonundan bahsedebiliriz. Daha çok business yapısına yakın çalışan, oradaki ihtiyaçları yakından anlayan ve ona yönelik çözümler geliştiren bir IT yapımız bulunuyor. Donanım ve yazılım ihtiyacını tedarik edenden öte, o ihtiyacı yakinen belirleyip hızlıca beraber çözüm üretebilen konuma geldik. Teknoloji anlamında baktığımızda global bir şirket olduğumuz için daha çok global markalarla ilerleyişimizi sürdürüyoruz. Özellikle network, computing, database ve yeni dönemdeki helpdesk tarafında global bir yapıya geçmiş bulunuyoruz. Şu anki yapıyla Türkiye’de bölgesel yatırım yapma fırsatımız kalmadı. Bundan 10 yıl önce IT alanında hemen hemen tüm yatırımlarımız lokal gerçekleştirilirken; bugün itibariyle tamamen globalleştirildi. Avrupa’da Londra ve Frankfurt’ta iki tane büyük datacenterimiz bulunuyor. Kritik olan tüm altyapımız buralarda çalışıyor. Dünyada özellikle Frankfurt tüm dünyanın Telekom operatörlerinin kesiştiği ve tüm fiberlerin hub noktası olma özelliğini taşıyor. Bundan dolayı özellikle yatırım için buralar seçildi.

Çok fazla yatırım yapma şansımızın olmamasının yanında lokal olarak da IT anlamında en iyi çözümleri getirmeye çalışıyoruz. Çünkü; global tarafta getirilen çözümler AMEA, Avrupa ve Türkiye gibi lokal işleyişte farklılıklar gösteren noktalarda uygulanabilirlik noktasında sıkıntı olabiliyor. Amerika’da gerçekleştirilen bir vendor geçişini Türkiye şartlarında uygulayabilme noktasında yaşanabilecek zorlukları ortadan kaldırmak için lokal yatırım yapmak durumundasınız. Biz IT departmanı olarak Hindistan’a bağlı çalışıyoruz. Network tarafında British Telecom(IT) ile global partnerliğimiz bulunuyor. 2009 senesinde desteğimizi İngiltere’den alırken 2 yıl sonra Çin’den almaya başladık ve son 5 yıldır da Hindistan-Burgamon’dan almaya devam ediyoruz. PepsiCo’da son 2 yıldır çok önemli değişimler yaşanıyor. Hedef olabildiğince tüm IT servislerin global firmalara taşınıp, bu işin tek elden yönetilmesi. Şu anda uygulama tarafında bir konsolidasyon çalışması bulunuyor. 2019 yılında da Hintli bir firmaya servis desteği taşıma hedefi bulunuyor.

NGN Yönetilen Hizmetler alanında PepsiCo’ya iş sürekliliği ve hız sunuyor…

PepsiCo’nun çalışma modelinde süregelen global bir anlaşma gereği belirli bir firmadan destek almaktayız fakat bu firma sadece bordrolama noktasında destek sağlarken, teknik destek vermiyordu. PepsiCo Türkiye olarak IT ekibimiz 24 kişiden oluşuyor. Burada çok ciddi bir devir gerçekleşiyordu. Çalışan kişilerin hedefleri bulunuyor ve herkes hedefleri doğrultusunda bir yerlere gelmek istiyor. Yetişen personel bir dönem sonra hedefleri doğrultusunda kendisine başka yol çiziyordu. Siz bu kişiye zaman, emek harcıyorsunuz ve elinizde tutamıyorsunuz. Biz buradan yola çıkarak ihtiyaç hissetmeye başladık. PepsiCo Türkiye olarak 3 bin iç 3 bin distribütör tarafında olmak üzere 6 bin kullanıcıya hizmet sunuyoruz. Dolayısıyla çok ciddi bir iş yükünden bahsediyoruz. İhtiyaçlar doğrultusunda bu işi; işi bilen, IT firması olan ve gerektiğinde teknik destek sağlayabilecek kabiliyetlere haiz bir firmaya verme kararını aldık. Hedefimiz, ekipten giden personelin yerine aynı özelliklere sahip bir personel bulabilecek organizasyon kurmaktı. Bu isteklerimiz özelinde Türkiye kapsamında bir ihale gerçekleştirdik. İsteklerimizi, ihtiyaçları, işin gereksinimlerini belirleyip firmalara ilettik. İhale sonucunda birçok firma ile iletişimde bulunma imkanımız oldu. Bunlardan bir tanesi de NGN’di. Biz NGN ile ilerlemeye karar verirken birçok kriteri göz önünde bulunduk. NGN ile yapmış olduğumuz görüşmede fiyatın ötesinde, Türkiye’deki konumu, marketteki gücü, Türkiye’deki yatırımları, yıllara dayanan konudaki tecrübesi karar vermemizde etkili oldu. İşe alım, işin organizasyonunda değişiklikler, gidenin yerine personel bulunması bizim ciddi zamanımızı alan ve önümüzde önemli bir engel olmaya başlamıştı. Temel kriterimiz işinin uzmanı olan bir IT firması olması, bizi desteklemesi ve kaliteli kaynağı kolay bir şekilde sağlayabilmesiydi. Bu kapsamda çıktığımız ihalede kazanan firma NGN oldu.

Manisa ile start verdik…

Projemizin ilk ayağında Manisa’daki fabrikamıza bir arkadaş alarak start verdik. Oradaki sağlanan kaynaktan çok memnun kaldık. Sonrasındaki gereksinimlerde yine NGN ile yolumuza devam ettik. Şu anda proje başından bugüne NGN’den tedarik ettiğimiz personel sayımız 7 oldu. Çok iyi giden bir iş birlikteliğimiz bulunuyor. Bunu zamanla daha geliştirmeyi ve uzun vadeli çalışmayı hedefliyoruz. NGN’i biz vendor’un ötesinde bugün bir partnerimiz olarak görüyoruz.

Projenin ilk başlangıç aşamasında birbirimizi tanıma süreci geçirdik. İki taraf da ihtiyaçlarını ve sunabileceklerini paylaştılar. Karşılıklı özveri, güven ve birbirini iyi anlayabilme kabiliyeti sonrasında güzel bir projenin başlangıcını gerçekleştirmiş olduk. NGN bu süreç içerisinde her zaman çözümsel yaklaşımda bulundu ve faydalı bir oluşum gerçekleştirdik. Bizim NGN gibi iş yaptığımız lokal firmalardan beklentimiz hız, doğru ve katma değerli hizmet.

Ekibimizin hizmet verdiği alanlar arasında merkezin yanı sıra Türkiye’nin farklı yerlerinde 6 adet fabrikamız bulunuyor. 4 fabrikamızda şuan itibariyle NGN’den tedarik ettiğimiz personel kaynağımız mevcut. Bu arkadaşlar fabrikalarımızın IT alanında tek yetkili personeli olarak hizmet sunuyor. İşe alım noktasında en son görüşmeyi diyalog halinde olacakları fabrika müdürü ile görüştürerek onay veriyoruz. Fabrikalar dışında merkezde network operasyon kaynağı için bir arkadaş aldık. İçerden saha hizmeti veren tarafta da NGN’den 2 arkadaşımız bulunuyor. Bugün itibariyle IT personelimizin yaklaşık üçte biri NGN tarafından sağlanmış durumda. 2017 Kasım gibi başladığımız projemizi büyük bir verimlilikle sürdürüyoruz. Ekibimiz içerisinde değişim söz konusu oldukça NGN tarafından personel tedarikine devam edeceğiz. Dolayısıyla belli bir süre değil kazan kazan mantığı ile bu işbirliğimizin daha uzun yıllar süreceğini düşünüyoruz. Hedefimiz zamanla tüm ihtiyaçlarımızı outsource olarak karşılamak.